ایرانگردی

معرفی مکانهای دیدنی ایران

ایرانگردی

معرفی مکانهای دیدنی ایران

مجموعه تفریحی ایل گلی، نگین گردشگری تبریز

ایل گلی در تبریز

هر زمان که اسم سردترین نقطه ی ایران می آید ذهن تمامی ما ایرانی ها به سمت شهرهای تبریز و اردبیل می رود، این شهرها با توجه موقعیت جغرافیایی که دارند حتی در فصل های گرم سال هم نسیم خنکی در هوایشان جریان دارد. ما در این مطلب می خواهیم درباره ی مجموعه تفریحی ایل گلی در تبریز که یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی در این شهر محسوب می شود صحبت کنیم. در فصل های بهار و تابستان در این مجموعه جمعیت فراوانی را خواهید که برای گذراندن اوقات فراغت خودشان به سمت آن آمده اند. در ادامه همراه تیم خبری الی گشت باشید تا بیشتر درباره ی این جاذبه گردشگری در تبریز خدمتتان اطلاعات لازم و جامعی را بدهیم؛ همچنین لازم به ذکر است که اگر شما دوستان و علاقمندان به طبیعت گردی اطلاعات کاملتری را دارید در اختیار ما قرار دهید.


مجموعه تفریجی ایل گلی در تبریز



همانطور که در بالا گفتیم، ایل گلی در تبریز یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری در تبریز به شمار می رود و همواره جمعیت زیادی را در آن مشاهده خواهید کرد که برای تفریح و خوش گذرانی به سمت آن آمده اند. در این مجموعه ی تفریحی امکانات بسیار مناسبی نظیر استخر، کاخ ایل گلی، فضای سبز، شهربازی، پیست اسکیت، زمین مینی گلف و … را مشاهده خواهید کرد. حس و حالی که در مجموعه ایل گلی در تبریز مشاهده خواهید با هیچ کجای در این شهر قابل مقایسه نیست.جالب است بدانید که دلیل شکل‌گیری این پارک، استخری است که در بخشی از آن قرار گرفته و در ابتدا منبعی برای تامین آب کشاورزی مناطق اطراف بود. این باغ در ۷ کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته و به عنوان یک تفرجگاه بسیار عالی در بین عموم مردم تبریز و مسافران این شهر شناخته شده است.


ایل گلی در تبریز


ایل گلی در تبریز



بهترین زمان بازدید از ایل گلی در تبریز

مجموعه تفریحی ایل گلی در تبریز در این شهر به دلیل کوهستانی بودن موقعیت جغرافیایی که دارد در بیشتر روزهای سال آب و هوای تقریبا سردی دارد، که این موضوع در زمستان ها بسیار شدیدتر می شود و این پارک نیز زمستان های بسیار شهر دارد. در فصل بهار و تابستان این پارک مملو از جمعیت است میانگین بارش سالانه در این منطقه ۳۱۰ میلی متر است.


ائل گلی تقریبا در بخش اصلی شهر واقع شده و به همین دلیل در نزدیکی جاذبه‌های اصلی قرار دارد. از همین رو پس از این که بازدیدتان از منطقه ی ایل گلی در تبریز به پایان رسید می توانید به بازدید از مقبره‌الشعرا (مقبره شهریار) بروید و بعد از آن هم به سمت بازار قدیمی شهر تبریز حرکت کنید و یک روز پر ماجرا و عالی داشته باشید.


ایل گلی در تبریز



مختصری از تاریخچه ایل گلی در تبریز

تاریخچه ی این بنا به قبل از دوران صفویه و زمان پادشاهی آق قویونلو بر می گردد و تا آن دوران بزرگترین منبع ذخیره ی آب بود. در دوران حکومت صفویان که این بنا توسعه داده شد، دریاچه کاملا از شن و ماسه و هر آنچه که در آن بود خالی شد و دیواری سنگی هم دور آن کشیده شد. خیابان های اطراف این بنا هم در دوران قاجار ایجاد شدند و دور تا دور آن از درخت استفاده شد، این بنا در دوران پهلوی به یک جای تفریحی ودیدنی تبدیل شد. در وسط این استخر یا دریاچه، بنای هشت ضلعی زیبایی وجود دارد که امروزه از آن به عنوان تالار استفاده می شود، بنایی زیبا و مقاوم که در دوران گذشته یک بنای خشتی بود.



ایل گلی