ایرانگردی

معرفی مکانهای دیدنی ایران

ایرانگردی

معرفی مکانهای دیدنی ایران

جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر

شهرستان نوشهر مملو از جاذبه های دیدنی و بکر همراه با طبیعت دیدنی و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی است که هر ساله مقصد خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی می باشد. اگه بخواهیم همه این جاذبه ها را برای شما توصیف کنیم، قطعا نیاز به فرصت بیشتری است، اما در این مطلب با شماری از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر که شامل آبشار انگاس و دریاچه یا تالاب ارواح و دیو چشمه و چند مورد دیگر که همواره مورد توجه گردشگران واقع شده است 


جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر


روستای انگاس


این روستا که در ۹ کیلومتری جنوب بخش کجور از توابع شهرستان نوشهر واقع شده است. در ارتفاع حدود ۱۹۰۰ متری از سطح دریا، از بهترین جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر و در دامنه کوه های سر به فلک کشیده از سلسله جبال البرز که در سمت جنوب با ارتفاع ۳۶۰۰ متر، شاه کوه در سمت شمال غرب با ارتفاع ۲۹۷۴ متر، گته چال در سمت جنوب به ارتفاع ۲۸۰۵ متر و همچنین حمزه چال در سمت شمال غرب به ارتفاع ۲۸۹۵ متر محدود شده است. آبشار جناب، آبشار پنجاه چم، آبشار چشمه موزیا، آبشار اوسیاره و بز چشمه  نیز از چشمه های بسیار زیبای این منطقه است که البته آب گورایی را نیز دارا می باشد.


روستای انگاس


تالاب ارواح

این دریاچه که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر به شمار می رود، به تالاب ارواح معروف است، در میان جنگل انبوه پهن برگ و در منطقه ملا کلا واقع شده است و در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر نیز قرار گرفته است. طول آن در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن نیز ۳۰۰ متر می باشد. در درون دریاچه درختان خشک شده ای وجود دارند که چشم اندازی زیبا را تشکیل داده است. به منظور رفتن به این جاذبه دیدنی و دسترسی به تالاب ارواح باید به کیلومتر ۱۲ جاده نور به نوشهر بروید و از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شوید که بعد از عبور از این روستابه محیط بانی خواهید رسید. بعد از انجام امور اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را که تا ۱۰ کیلومتر ادامه دهید، تابلوی دشت و بند ممرز را مشاهده خواهید کرد و سپس وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز یا همان تالاب ارواح می رساند. از نکات قابل توجه در این منطقه و البته جاده فرعی نیاز این است که حتما خودروی شما به از خودروهای کمک دار باشد و همچنین به خاطر بکر بودن این منطقه ممکن است با حیات وحش نیز روبرو شوید.


تالاب ارواح


سد آویدر

سد خاکی آویدر که در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان نوشهر قرار گرفته، در نزدیکی پارک جنگلی سی سنگان در استان مازندران واقع شده است. این سد و دریاچه ای که پشت سد شکل گرفته دور از دریا و در دل کوهستان واقه شده که بدین جهت از رطوبت هوا در این منطقه کاسته شده‌ است. این سد خاکی و دریاچه پشت سد که به اداره آبیاری منطقه تعلق دارد، به منظور تامین آب مورد نیاز زمین های زراعتی منطقه به وجود آمده است.



سد آویدر






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.